Uwiedzieni i opuszczeni przez swoich stwórców, Pariasi żyją na obrzeżach społeczeństwa Camarilli. Są najmniej licznym i najmniej potrzebnym elementem społeczeństwa. Pariasi są wynikiem jednonocnej przygody, nierozsądnego zapału, szaleńczego przeistoczenia czy po prostu pomyłki. Większość z nich ma tylko mgliste wspomnienia, a najsilniejsze z nich dotyczą ojca i przeistoczenia; co niektórzy nie mają żadnych wspomnień. Wciąż błądzący w mgłach nowej egzystencji, szukają każdej ewentualności, umożliwiającą odkrycia klucza do przetrwania - która to ewentualność, zazwyczaj nadarza się dzięki innym Pariasom szukających nowo powstałych - próbujących nie zginąć. Pariasi nie posiadają cech charakterystycznych w pełnym tego słowa znaczeniu. Niektórzy Kainici sądzą, że miedzy Ojcem a Dzieckiem zachodzi stan teoretycznego "odbicia", przez co młodzi spokrewnieni nabywają fizyczne atrybuty Ojca, przekazywane poprzez krew. Jakkolwiek Pariasi nie posiadają cech które by ich wyróżniały - Pariasi pochodzący od Nosferatu, mogą być brzydcy ale rzadko pokazują całą potworność swoich przodków. Analogicznie inni Pariasi również mają pewne cechy przodków np. przekształcony Malkavian może być trochę szalony ale niekoniecznie całkiem zwariowany, za to przeistoczeni przez Ventrue mogą mięć pewne preferencje co do ofiar, ale nie tak ścisłe itp. Znający się na rzeczy obserwator może zgadnąć z dużym prawdopodobieństwem, jaki jest rodowód Pariasa, ale jest to dość rzadkie. Pariasi czują, że w społeczeństwie Camarilli są niechciani. Podczas gdy Camarilla może przyjmować wampiry o niejasnym Ojcostwie, to same klany podchodzą do tego ostrożnie i odrzucają niepotrzebnych Pariasów. Niektórzy Pariasi jako drugorzędni obywatele gardzą aktywnością polityczna w mieście, a inni dozwoleni chwytają każdą ewentualność, jaka się nadarzy. Tymczasem, jak większość małych klanów poszukują kontaktów zewnętrznych, aby zyskać jakiekolwiek korzyści z członkostwa w Camarilli bez brnięcia w politykę.
Przydomek: Śmieci.
Wygląd: Pariasi najczęściej ubierają się jak ubogie wersje ich akceptowanych kuzynów, Toreadorów i Brujahów. Niewielu z nich ujawnia charakterystyczne cechy dzięki którym mogą być przypisani do któregoś z klanów - pełni pogardy Ventrue wypowiadają się zdawkowo na temat wyglądu Pariasów, a oni sami ironizują i lekceważą te oznaki honoru. Przyglądając się dokładnie gangom ludzko - wampirzym można odkryć w nich jednego czy dwóch Pariasów, którzy doskonale ubrani czerpią przyjemność z "piekielnych wejść".
Schronienie: Pariasi znajdują sobie schronienia gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą. Sutereny i opuszczone parcele są przez nich szczególnie lubiane, ponieważ nikt inny nie chce tych miejsc, a Pariasi nie lubią być wykopywani z lepszych lokalizacji.
Pochodzenie: Pariasi jako zjawisko masowe pojawili się w poprzednim stuleciu, a ich rozkwit nastąpił w czasie Drugiej Wojny Światowej. Spokrewnieni są zaniepokojeni nagłym przyrostem liczby bezklanowców - zwiastunów Gehenny, a przywódcy odbierają to jako poważne symptomy, załamania się systemu Tradycji. Pariasi często zrzeszają się tworząc koterie w akcie obroni i w desperacji. Większość przeistoczeń jest bardziej dziełem przypadku niż zaplanowanym działaniem, to oznacza, że nie ma typowych kandydatów na Pariasa. Wszyscy Pariasi posiadają umiejętność znajdowania się w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie.
Kreacja Bohatera: Pariasi pragną przetrwać na ulicy z niewielką pomocą lub bez niej, a wiele niesprzyjających warunków kształtuje neofitów stykających się z nimi. Podczas gdy Pariasi stanowią pełne spektrum Atrybutów Mentalnych, Społecznych i Fizycznych, to do przeżycia najbardziej przydatne są Fizyczne lub Mentalne. Cwaniactwo, Przebiegłość i Sztuka Przetrwania to podstawowe umiejętności jakie powinien posiadać Parias. Poza tym doświadczony i uczący się bezklanowiec posiada całą gamę innych zdolności.
Klanowe Dyscypliny: Wszystkie(lub domyślnie Odporność, Potencja, Prezencja ).
Ułomności: Parias może wybierać z pośród wszystkich Dyscyplin podczas procesu kreacji, jednak rozwija je plącąc sześć punktów razy aktualny poziom.. Poza tym Pariasi w większości przypadków czują na sobie społeczne piętno, ponieważ nie są akceptowani jako klan. Wynikiem ustaleń większości Spokrewnionych jest traktowanie poniżające, lub pełne braku tolerancji. Zależnie od ustaleń w mieście lub społecznego nastawienia, Pariasi mogą mieć +2 ST we wszystkich rzutach społecznych dotyczących wampirów - nie Pariasów.
Organizacja: Najczęściej wszyscy oni próbują organizować się w struktury podobne do klanów. Próby te są z góry skazane na porażkę, po części z powodów wrodzonych społeczności Pariasów, a po części dlatego, że w interesie wszystkich klanów jest aby Pariasi zostali zdezorganizowani. Mimo to z nocy na noc ich organizacje działają lepiej na lokalnych poziomach.