Ventrue sa staromodni i tradycjonalni, a zarazem wyrafinowani i dzentelmenscy. Wierza w dobry gust nade wszystko i ciezko pracuja, aby wygodnie ulozyc sobie zycie. Najczesciej pelnia role przywodcow Camarilli i sa ostroznymi, honorowymi, towarzyskimi i eleganckimi czlonkami Rodziny.
Ventrue uwazaja sie za klan wspolczesny i zaprzeczaja, jakoby zyli przeszloscia. Moze to byc prawda wzgledem najpotezniejszych czlonkow klanu, jednak wielu z nich nie potrafi porzucic zwyczajow i ubiorow modnych za czasow, kiedy zostali Przeistoczeni. Ventrianin nigdy nie zapomni swej postawy i przekonan z czasow smiertelnego zycia.
Najczesciej mozna ich znalezc w wyzszych sferach smiertelnego swiata. Ich wyrafinowany gust bardzo okazuje sie bardzo przydatny wsrod elity smiertelnego spoleczenstwa i pozwala im kontrolowac wielu wplywowych obywateli miasta. Dzieki wzglednej latwosci, z jaka Ventrue asymiluja sie z takim towarzystwem, czesto zdobywaja monopol na polityczna wladze w miescie. To wlasnie do nich zwracaja sie o pomoc inni czlonkowie Rodziny, kiedy cos idzie zle.
Klan Ventrue holduje gleboko zakorzenionej tradycji, wedlug ktorej kazdy czlonek tego rodu zawsze znajdzie bezpieczne schronienie u innego, bez obawy odmowy. Dlatego tez wielu Ventrian woli pomoc swoim krewnym zanim w ogole zajdzie potrzeba odwolania sie do tradycji. Udzielenie uciekinierowi schronienia moze zaklocic kariere.
Ventrue sa bardzo dumni ze swego przewodnictwa w spolecznosci Rodziny i zawsze beda twierdzic, iz to oni zalozyli Camarille. Zrobia niemal wszystko, aby utrzymac sie u wladzy w miastach i Camarilli, przez wzglad na co niezwykle dbaja o swa reputacje.
Historia: Od czasów Cesarstwa Rzymskiego Ventrowie żyli pośród możnych tego świata, kierując ich poczynaniami i ciesząc się luksusami, do jakich przywykli za życia. Nawet gdy hordy barbarzyńców kroczyły przez Imperium, jedynie nieliczni z klanu musieli szukać schronienia wśród pospólstwa, lub pić cokolwiek innego niż najszlachetniejsza krew. Wieki średnie były okresem rozkwitu Ventrów, którzy objęli wówczas rządy nad większością europejskich miast. Konflikt z Brujahami (których podejrzewają o zamordowanie założyciela swojego klanu) zszedł wówczas na plan dalszy wobec rywalizacji z klanami Lasombra i Tzimisce, a krucjaty spowodowały bardzo napiętą sytuację i zaognione stosunki z Assamitami. Jednak nic nie przynosi większej satysfakcji niż przezwyciężone trudności, a Ventrowie po dziś dzień mogą być dumni, że ze wszystkich tych konfliktów wyszli zwycięsko. Wprawdzie utracono Palestynę, ale Assamici nie zdołali zdobyć na trwałe żadnego przyczółka w Europie. Tryumfalna rekonkwista na Półwyspie Iberyjskim umocniła pozycję Ventrów na tym terenie i zmusiła klany Brujah i Lasombra do oddania władzy. Odkrycie Ameryki i podbój Nowego Świata były kolejnym wyzwaniem, któremu klan Ventrue nie mógł się oprzeć. Wprawdzie po rewolucji Francuskiej ich pozycja chwilowo osłabła, a skupienie uwagi na odbudowie władzy w Europie pozwoliło Sabatowi na przejęcie kontroli nad większością Ameryki Południowej i Środkowej (łącznie z Meksykiem), lecz obecnie to właśnie klan Ventrue sprawuje władzę nad niemal wszystkimi liczącymi się miastami w Ameryce Północnej i Europie (poza Bałkanami i Rosją).
Legendy: Chociaż Ventrowie są równie starożytni jak każdy inny klan, zaskakująco mało wiadomo o ich najdawniejszej historii. Tajemnica okrywa początki ich konfliktu z Brujahami, który doprowadził do zburzenia Kartaginy; nikt też nie pamięta, o co toczył się konflikt z Gangrelami, który przyniósł zagładę Imperium Romanum. Niejasna jest także rola, jaka odegrał klan Ventrue w powstaniu Camarilli. Jego członkowie konsekwentnie utrzymują, iż to oni założyli Camarillę, choć niektóre wampiry są zdania, że początkowo miała ona jedynie służyć jako narzędzie w walce z klanami Lasombra i Tzimisce. Jakakolwiek jest prawda, trudno obecnie zaprzeczyć, że Ventrowie są dominującym politycznie klanem. Ale, jak mawiają starzy Nosferatu, każdy ma swojego trupa w szafie, i którejś nocy piedestał, który postawili sobie Ventrowie obróci się w gruzy, a wówczas wszyscy zobaczą, że to jedynie zgraja nadętych pyszałków.
Polityka: Ventrowie są klanem, który jak żaden inny, angażuje się w politykę. Uważają się oni za arystokrację wampirzego świata, jedynych godnych sprawowania władzy. Ta ambicja może niekiedy stać się przekleństwem Ventrów, gdy wewnątrzklanowe rozgrywki kilku kandydatów osłabiają ich na tyle, że starszyzna decyduje się osadzić na książęcym tronie członka innego klanu. Jakkolwiek rzadko tak sytuacja ma miejsce, zwykle prowadzi ona do niekończących się oskarżeń i niesnasek, co wpływa jedynie na obniżenie pozycji klanu w mieście, której odbudowa może zająć wiele długich lat. Na szczęście większość wampirów uznaje, to znaczy zdaje sobie sprawę, z naturalnej wyższości klanu Ventrue, i bez oporów godzi się na sprawowanie przez niego władzy. Jedynym wyjątkiem zdają się być Brujahowie, lecz nikt nie traktuje poważnie ich wiecznej walki z wiatrakami. Kolejnym oczywistym dowodem predestynacji Ventrów do sprawowania władzy nad Kainitami jest fakt, że zdecydowana większość Egzekutorów wywodzi się właśnie z tego klanu. Choć niektórzy z nich bywają posądzani o stronniczość w ferowaniu wyroków, to nikt nie ośmiela się powiedzieć tego głośno, i machina władzy kręci się dalej.
Odgrywanie postaci: Mądra definicja mówi, że władza to możliwość skutecznego wywierania wpływu na innych. Ty wiesz, że jest ona czymś więcej. To najważniejsza rzecz w życiu, to samo życie; władza nie musi służyć określonemu celowi, jest celem samym w sobie. Nieważne, że nie jesteś księciem. Każda grupa powinna mieć przywódcę, i jeśli ktoś ma przewodzić koterii, w której się znalazłeś, to właśnie ty jesteś tą osobą, a jeżeli ktoś ma z tym jakiś problem, to tym gorzej dla niego. Cokolwiek robisz, rób to dobrze. W twoim słowniku nie może być miejsca na słowa "ujdzie w tłoku", czy "może być". Cokolwiek gorszego od doskonałości jest nie do zaakceptowania - musisz uosabiać te maksymę i wymagać jej realizacji także od innych.
Przydomek: Arystokraci
Wyglad: Ventrue nie pozbywaja sie latwo swojego stylu zycia, dlatego czesto ubieraja sie bardzo staromodnie - peleryny, koronkowe mankiety, cylindry i smokingi. Mlodsi czlonkowie wciaz ubieraja sie bardzo poprawnie - najlepiej opisalby to uniwersytecki stroj studenta.
Schronienie: Staraja sie mieszkac w dworkach, czesto swych przedsmiertnych rezydencjach.
Pochodzenie: Zwykle wybieraja na neonatow starszych i bardziej doswiadczonych ludzi, zwykle przedstawicieli wyzszych klas. Czasami Przeistaczaja tylko swoich wlasnych spadkobiercow.
Kreacja Bohatera: Ventrue zwykle pelnia w zyciu role osobistosci wyzszych sfer. Mentalne Atrybuty sa pierwszorzedne, podobnie jak Wiedza. Powszechnymi Cechami Pozycji sa Srodki i Wplywy.
Klanowe Dyscypliny: Dominacja, Odpornosc, Prezencja
Ulomnosci: Ventrue maja wybredne i rzadkie gusta, nawet jesli chodzi o krew. Gracz musi wybrac sobie ograniczenie, jesli chodzi o rodzaj spozywanej przez bohatera krwi, np. bedzie pil krew tylko ludzi mlodych, nigdy zwierzat, tylko dziewic itp. Bohater nie moze pic innej krwi, nawet kiedy gloduje czy jest pod przymusem.
Organizacja: Chociaz Ventrue spotykaja sie czesto, ich narady sarkastycznie nazywane sa "towarzyskimi debatami" ze wzgledu na to, ze wiecej mowia niz robia. Ventrue uwazaja dyskusje za jedyny cywilizowany sposob zalatwienia jakiejkolwiek sprawy.