Lamie dzielą z Kapadocjanami obsesyjne zainteresowanie zaświatami, choć objawia się to w inny sposób niż u ich bardziej uczonych odpowiedników. W dyscyplinie Deimos widać poświecenie, z jakim Lamie studiują tanatologię pod patronatem Mrocznej Matki Lilith.
o Szepty dla Duszy
Wystarczy, że Lamia szepnie w ucho ofiary jedno z tajemnych imion Lilith, by koszmary zaczęły nawiedzać jej sny, a myśli o nadchodzącej zagładzie dręczyły ją na jawie.
System: Aby aktywować tę moc Lamia musi wyszeptać wybrane imię (może, wiec dotknąć tylko jednego wroga na raz). Ofiara musi wykonać rzut na Siłę Woli ST 8 albo cierpieć przerażające wizję i koszmary przez ilość dni i nocy równą Percepcji Lamii. Przez ten okres ofiara traci jedną kość z każdej puli kości.
oo Pocałunek Mrocznej Matki
Lamie dzięki studiom nad naturą śmierci potrafią przywołać entropiczne, wysysające życie siły. Mogą uwalniać je podczas ugryzień, powalając przeciwników z zastraszającą szybkością.
System: Lamia zużywa Punkt Krwi, pokrywając nią wargi i zamieniając swoje ugryzienia w jeszcze straszliwsza bron. Ugryzione istoty otrzymują dwa razy więcej obrażeń niż normalnie. Rany są poważne.
ooo Posoka
Lamie używają zwłok jako obiektów studiów i uwielbienia. Posiadły tak wielką wiedzę o martwym przecież ciele Kainitów. Wampirzyca, która osiągnęła ten poziom biegłości w Deimos, może przemieniać każdy z czterech archetypów temperamentu w plugawą substancję.
System: Wydając dwa punkty krwi Lamia może wydzielić splamioną wersję jednego z czterech archetypów temperamentu w wydaniu cielesnym: flegmy, czarnej żółci, żółci i krwi (w alchemii były to cztery wydzieliny organizmu, których stosunek decydował o zdrowiu człowieka; odpowiadają im temperamenty - flegmatyk, melancholik, choleryk i sangwinik). Płyn może zostać dodany do pożywienia nie podejrzewającego niczego śmiertelnika, lub użyty jako substancja kontaktowa (wystarczy tu kontakt ze skórą ofiary, ta substancja nie musi przeniknąć do krwiobiegu). Jeśli ofierze nie powiedzie się test Wytrzymałości ST 8, znajdzie się ona pod wpływem wydzieliny. W danej scenie można wytworzyć tylko jeden rodzaj posoki, a wydane punkty krwi starczają tylko na jedną dawkę. Typy wydzielin to:
Flegma (Flegmatyczny ): Powoduje ospałość; Pule Kości ofiary zmniejszają się o dwie kostki do końca sceny.
Czarna żółć (Melancholiczny): Przywołuje wizje śmierci; do końca sceny ofiara nie może korzystać z Siły Woli.
Krew (Sangwiniczny): Powoduje obfite krwawienie; każde zacięcie, skaleczenie czy rana kłuta powoduje krwotok w wyniku, którego ofiara traci w następnej rundzie dodatkowy poziom zdrowia.
Żółć (Choleryczny): Zabójcza trucizna; ofiara otrzymuje zwyczajne rany w liczbie równej podwojonej wytrzymałości wampirzycy; można je normalnie wyparować.
oooo Uchwycenie Całunu
Lamia, dzięki zakazanym studiom nad zwłokami, zyskuje zrozumienie swojego trupiego stanu. Przyjmując krew zmarłego może przemieniać własny temperament, uzyskując dostęp do mocy związanych ze śmiercią.
System: Lamia musi wypić przynajmniej pięć punktów krwi z zimnych zwłok, a następnie spalić je podczas przywoływania tej mocy. Gracz, do końca sceny, może dodać dwie kości do wszystkich rzutów na neutralizowanie obrażeń i całkowicie zignorować ograniczenia wynikające z ran. Lamia może też zaglądać do Krain Cienia po udanym teście Percepcja + Okultyzm (ST jest różny - 6 w nawiedzonym miejscu, 8 normalnie i 10 na poświeconej ziemi). W końcu wampirzyca uzyskuje zdolność ocenienia relatywnego stanu zdrowia badanej istoty (poznaje czy jest ranna, czy chora, jak bardzo; czy cierpi z powodu jakichś mistycznych schorzeń itd.).
ooooo Usunięcie
Dzięki tej mocy Lamia może zionąć chmurą grobowych oparów. Czarna mgła otacza ofiary i pozbawia je wszelkiej nadziei.
System: Gracz zużywa dwa punkty Siły Woli i rzuca na Wytrzymałość + Łucznictwo ST 7. Zionięcia można unikać. Śmiertelnicy (w tym Lupini i magowie) uchwyceni Czarnym Tchem natychmiast opętuje przemożna żądza śmierci - jeśli w teście Siły Woli ST 8 nie uzyskają więcej sukcesów niż Lamia w rzucie na atak, natychmiast popełnią samobójstwo przy użyciu wszystkich dostępnych środków. Nawet, jeśli test Siły Woli się powiedzie, ofiara rozmyśla o śmierci; do końca sceny, a wszystkie Pule Kości obniżają się o dwa. Czarny Oddech działa inaczej, jeśli ofiarami są wampiry. Ogarnięty nim Kainita testuje Siłę Woli według takich samych zasad. Jeśli mu się nie powiedzie, natychmiast zapada w letarg i pozostaje w nim przez okres zależny od wysokości Vitae (Ścieżki/ człowieczeństwa), tak jak w przypadku letargu wymuszonego przez inne czynniki. W razie sukcesu również opanowują go myśli o śmiertelności i traci dwie kości z wszystkich Puli.
ooooo o Przyzwanie Lilith
Specyficzną cechą krwi Lamii jest to, iż rozsiewa ona won w świecie umarłych. Dzięki czemu opluwając krwią cel "naznacza" go, w wyniku, czego zaczynają lgnąć do niego Widma. Lamia może również użyć swojej krwi do rytuału, który przyzywa Widma, mimo iż ta moc nie daje jej nad nimi kontroli.
System: Lamia plując na cel zużywa trzy punkty krwi, oraz aby trafić musi wykonać rzut na Zręczność + Łucznictwo ST 7. Mimo iż ta krew może zostać starta, to mistyczna skaza pozostaje do końca sceny.