Abombwe

Unikalna do Dziedzictwa Akunanse, Abombwe jest Dyscypliną w pełnym tego słowa znaczeniu, pozwala zbliżyć się do królestwa zwierząt, a także przyznaje zwiększoną świadomość i kontrolę Bestią użytkownika. Akunanse są znani zarówno poprzez gąszcz ich doświadczeń jak i ich całkowitej mądrości i kontroli nad szałem i Rotschreckiem, która to przyczynia się do przekazania mądrości, którą oni ukazują. Niektórzy Laiboni wierzą, że Akunanse uczą się kontroli nad własną Bestią przez studiowanie i naśladowanie dzikich stworze lasów tropikalnych, zyskując poziom instynktu nieznanego dla innych Laibonów. Niektórzy wierzą, że w przeszłości moc skupiła się prawie całkowicie na kontroli nad Bestią, ale w jej aktualnej formie, to miesza to z zdolnościami transformacyjnymi, prawdopodobnie nauczone od wyrzutków podczas Średniowiecze, kiedy jakiś Akunanse zawędrował do Europy. Co do tych pytań, to Akunanse zachowują skromną cisze.
W dodatku opisana tu moc, Abombwe daje dodatkowy stopień kontroli przeciwko Bestii. Podczas wykonywania rzutu na oparcie się szałowi albo Rotschreckowi, poziom Abombwe dodawany jest do puli kości tego rzutu. Jeśli postać osiągnie sukces, to nie wpada w szał lub Rotschreck. W wypadku osiągnięcia mniej niż trzech sukcesów, musi on spróbować ułagodzić swoją Bestie poprzez "daninę" wynoszącą jeden punkt krwi za każdym razem gdy zużywa on krew, do końca nocy. Jeśli postać nie wyrzuci żadnego sukcesu, Bestia przelamuje jej obrone i do końca nocy nie może użyć on swego Abombwe do opierania się szałowi lub Rotschreckowi.

o Połączenie z Drapieżcą
Akunanse używa pierwotnych zmysłów swojej Bestii, by wykryć inne Bestie na danym obszarze. Dotyczy to wampirów i innych nadnaturalnych stworzeń, więc skutki mogą być dwuznaczny, ale mimo to pozwala czasem wykryć ukryte stworzenia. Akunanse często używa tej mocy, aby dostrzec potencjalne zagrożenia przed wejściem na nowy obszar albo przygotowaniem, odpoczynku o świcie.
System: Gracz zurzywa punkt krwi. Przez reszty sceny, postać może wyczuć inne Bestie w danym obszaże (w tym inne wampiry, zmiennokształtnych, duchy, drapieżne zwierzęta i śmiertelników i ghule z Człowieczeństwem 4 lub mniej). Postać automatycznie wie, czy inna Bestia jest w pobliżu. Aby określić miejsce (albo znaleźć ukrytą postać " wywęszając" jego Bestie), Gracz rzuca na Percepcje + Sztuke Przetrwania (ST 6, zmodyfikowany przez siłę Bestii, określoną przez Narratora). Silna Bestia (np. złye duchóy albo wampiry z niskimi poziomem ścieżki) jest ogólnie łatwiejszyw wykryciu niż słabsza.

oo Przyzwanie Bestii
Przez przyzwanie dzikiej natury swojej Bestii, Akunanse chwilowo zdobywa jedną cechę wybranego zwierzęcia. Akunanse używa tej mocy, aby tymczasowo wyhodować pazury, gruczoł z trucizną, skrzydła, szkielety zewnętrzne albo prawie każdą pomniejszą ceche, którą może sobie wyobrazić. Te modyfikacje nie zawsze są w pełni funkcjonalne - skrzydła są tylko zdolne do spowolnienia upadku albo szybowania na krótkie odległości - ale mimo to, ta moc pomogła kilku Akunanse, którzy znaleźli się w trudnych sytuacjach.
System: Przyzwanie Bestii jest podobne do mocy Dzikie Pazury, ale z szerszym zastosowaniem. Jeśli ta moc zostanie użyta, aby wyhodować pazury, to zadają one obrażenia wielkości Siła + 1 zwykłych obrażeń ( nie poważnych) i zmniejszyło ST wspinaczki o dwa, lecz ta moc może również zostać użyta, by utworzyć inne maniejsze dodatki (tylko jeden na raz). Transformacja zabiera jedną ture i wymaga wydania jednego punktu krwi. Dla czegoś szczególnie egzotycznego ( tak jak gruczoły jadowe, skrzydła lub złączone błoną palce), Narrator może wymagać wykonania rzutu na Inteligencje + Sztukę Przetrwania (ST 7) by poprawnie zamanifestować pożądaną cechę. Pech w tym rzucie kończy się wytworzeniem pożądanej rzeczy, ale wraz z tym dochodzi kilka trwałych kosmetycznych zmian (łuski, znaki na skórze, skrzela, włosy, etc.). Ta moc jest przeznaczona, by być pożyteczną, a nie kinową i Narratorzy są zachęceni, by wykorzystać niektóre nadmiernie dzikie sugestie twórczo. Pomimo pochodzenia nazwy ich dziedzictwa, Akunanse nie powinien być widziani huśtający się pomiędzy drzewami i budynkami jak przy wykorzystaniu mocy pewnych komiksowych superbohaterów. W większości przypadków, waga jest najłatwiejszym rozwiązaniem tego problemu. Jedwab pająka nie jest wystarczająco mocny, aby utrzymać ponad 80 kilogramowego Laibona funta i żaden komplet skrzydeł nie mógłby również pomóc mu w lataniu.

ooo Niewidoczna hibernacja
Ta moc została stworzona prawdopodobnie po to aby Akunanse byli w stanie przeżyć w trudnych lasach, dżunglach i sawannach Hebanowego Królestwa z większym prawdopodobieństwem niż w namiocie lub chacie chroniącej ich od światła słonecznego podczas dnia. Niewidoczna Hibernacja pozwala Akunanse, by użyć naturalnego świata jako tymczasowego schronienia, używając dziupli w drzewie, formacji skalnej, a nawet ziemi. Mistycznie jednocząc się z wybranym miejscem spoczynku, Akunanse jest ukryty zarówno astralnych fizycznym jak i astralnych planie, chroniąc go, gdy śpi on podczas dnia.
System: W mechanice gry ta moc jest identyczni z mocą Transformacji, Wnikniecie w ziemie, ale Laibon może wybrać jakąś stacjonarną naturalną formację albo roślinę rosnącą w ziemi. Drzewa i formacje skalne są najpopularniejszymi alternatywnymi wyborami. Niektórzy wolą użyć jaskiń, szczególnie tych, gdzie żyją lwy albo inne drapieżne zwierzęta. Przedmioty wyrzeźbiło przez człowieka już nie są już uważane z "naturalne" dla potrzeb tej mocy, rzeźbione skały albo drzewa nie wchodzą w grę. Drzewo z rzeźbami w tym wypadku prawdopodobnie ( w zależności od narratora) nadal użyteczne. Jeśli miejsce spoczynku Laibona jest naruszone (przez siekierę, lub cokolwiek innego), jest on stamtąd usunięty w ten sam sposób jak w przypadku Wniknięcia w ziemie, zwykle niszcząc drzewo albo formację skalną w tym procesie.

oooo Diabelski Gościniec
Jedna z najbardziej tajemniczych i potężnych zdolności, Akunanse, Diabelski gościniec jest zdolnością, korzystania z Bestii przez wtłoczenie jej mocy do określonej części ciała. W zależności, która część ciała zostanie wybrana, aby przyjąć tę moc, można osiągnąć różne dziwne zdolności
System: Gracz zużywa dwa punkty krwi. Wszystkie ST, uniknięcia szału wzrastają o jeden, ponieważ Bestia jest dosłownie bardzo blisko wyrwania się na powierzchnie. Manifestuje się ona czarnymi skrzepami krwi, które pojawiają się na wybranej części ciała. W tym samym czasie może być uaktywniony tylko jeden z tych darów.
Narratorzy są zachęceni, by współpracować z graczami, przy tworzeniu ich własnych manifestacje Diabelskiego gościńca. Przykłady użycia to:

RĘKA: Laibon przy pomocy uderzenia może zadawać poważne rany. Ta moc działa do końca sceny.

GŁOWA: Laibon zyskuje zdolność, aby doskonale widzieć w normalnej ciemności i -2 do ST do widzenia w nadnaturalnej ciemności. Może on również pluć [Zręczność + Wysportowanie (ST 7)] toksyną, która paraliżuje któregokolwiek z kończyn wroga, z którą się zetknie - cel może opierać się temu wykonując rzut na Wytrzymałość (ST 7). Ta moc działa do końca sceny.

PLECY: Laibon wypuszcza z pleców cztery paskudnie wyglądające " pajęcze nogi". Te nogi dostarczają dwie dodatkowe akcje, jeśli zostaną użyte, do chwytania albo ataku. Próby wspinaczki odnoszą automatyczny sukces a próby by ucieczki, biegnąc mają -2 do ST. Ta moc działa do końca sceny.

NOGI: Laibon przy pomocy kopniecia może zadawać poważne rany. On może również wykonać skok, aż do 10 razów dłuższy niż normalnie. Może również zeskakiwać z wysokości bez ranienia się -1 do ST (w rzutach wymagających Zręczności + Wysportowania). Ta moc działa do końca sceny.

GARDŁO: Laibon może ryknąć. Śmiertelnicy (i ghule) uciekają dopóki nie uzyskają sukcesu w rzucie na Odwagę ST 9). Grający nadnaturalnymi stworzeniami muszą wykonać rzut na Odwagę (ST 8), ażeby ich postacie nie uległy terrorowi (wszystkie pule kostek zostają zmniejszone o połowę, zaokrąglając w górę). Ta moc działa do końca sceny.

ooooo Transformacja w drapieżnika
Przez zabicie stworzenia i namaszczeni się jego krwią, Akunansc może spowić się Bestią tego stworzenia. Uczynienie tego pozwala Akunanse, przekształcić się w zabite stworzenie. Laibon który chcę przekształcić w szczególnego typu stworzenia często używa tej mocy wraz z Animalizmem. Po nauczeniu do transformacji w pewnego typu stworzeń, wyszkolony Akunanse może nawet odtworzyć później transformację bez zabijania innego tego samego typu zwierzęcia. Czyniąc w ten sposób Akunanse staje się prawdziwymi mistrzami zmiennokształtności.
System: Laibon musi namaścić się krwią stworzenia, wtedy to może z sukcesem zaprośić ducha stworzenia do siebie [wymaga to rzutu na Charyzma + Okultyzm (tST 7)]- Jeśli rzut będzie udany, Laibon przekształci się fizycznie w to stworzenie. Omawiane stworzenie musi mieć w sobie co najmniej wartość jednego punktu krwi(to znaczy, musi być co najmniej tak duże jak kot albo duży ptak) i musi to być drapieżne albo wszystkożerne zwierzę (żadne słonie ani nosorożce). Krew musi być świeża. Laibon zyskuje wszystkie fizyczne współczynniki stworzenia (a więc Laibon który przekształcił się w sępa może latać a wampir przekształcony w lamparta ma pazury i zwiększoną szybkość). Ludzie i nadnaturalne stworzenia mogą zostać tym sposobem zduplikowane, ale takie zmiany ograniczają się jedynie do wygladu (żadne Discypliny ani inne nadnaturalne moce nie są uzyskiwane dzięki takiej transformacji). Transformacja ta trwa do świtu albo, do czasu aż Laibon "zrzuci" skórę.
Laibon może też usiłować powtórzyć poprzednią transformację bez zabijania innego stworzenia. Zrobienie tego wymaga rzutu na Orun (ST 10), z ST zmniejszonym o jeden za każdy raz kiedy Laibon zabił i przekształcił się w stworzenie, tego typu ( do minimalnego ST 7). śmiertelników przypadku śmiertelników i wampirów, tego typu działanie umożliwia Laibonowi stanie się tylko "przeciętnym" członkiem szczególnej etnicznej lub dziedzictwa swej ofiary, chyba, że gracz odnosi sukces w rzucie na poziomie 10 ( w tym przypadku, poprzednia transformacja jest całkowicie odtworzona).

ooooo o Wielki Drapieżnik
Laibon może próbować przeciwstawić się dowolnemu stworzeniu, próbując zawładnąć jego bestią (patrz powyżej "Połączenie z drapieżcą" ). Może on użyć swojej bestii, aby zdominować oponenta, jeśli mu się uda "obłaskawiona" bestia musi być posłuszna "dominującemu" Laibonowi.
System: Gracz musi rzucić na Oddziaływanie + Odwagę (ST 5 dla oponenta słabszego od Laibona, 6 dla równego mu i 8 dla potężniejszego). Zwierzęta są zwykle słabsze, choć zdarzają się wyjątki). Jeżeli rzut zakończy się sukcesem, stworzenie mimowolnie musi być posłuszne Laibonowi. Nie jest to służba z własnej woli, lecz uległość dzięki zastraszeniu. Zdominowane stworzenie nie czuje miłości do Laibona, lecz obawia się wystąpić przeciw niemu. Ta służba kończy się, gdy Laibon przestanie skupiać uwagę na ofierze. Pech wprowadza postać w Rotschreck.